Geniet uw bedrijf van Mobile Marketing Succes?

In dit artikel beschrijf ik enkele uitstekende manieren voor MKB-bedrijven om te profiteren van Mobiele Marketing…

Internet-geschikte mobiele apparaten veranderen de manier waarop mensen communiceren, de manier waarop ze omgaan met andere mensen en de manier waarop ze winkelen.
Het smartphone fenomeen is slechts zes jaar oud. Naarmate meer mensen smartphones gebruiken om te winkelen of zich te oriënteren, zal het effect op het bedrijfsleven groter worden.

 

Gaat u hiervan profiteren?

Deze revolutie houdt een grote belofte in voor de voorbereide bedrijven. Bent u manager van een bedrijf? Bent u er klaar voor? De kans is groot dat sommige van uw belangrijkste concurrenten al de vruchten plukken van een slimme mobiele marketing strategie.
Dit artikel zal specifiek een aantal manieren bespreken, ik gebruik als voorbeeld retailers maar u kunt eenvoudig bedenken hoe het voor uw business opgaat.
Een van de uitdagingen in de huidige hyper-concurrerende marketing-omgeving is om op te vallen. Wij worden gebombardeerd met marketing en reclame-uitingen, en de meeste worden genegeerd. Echter; maar heel weinig blijftonopgemerkt op de gemiddelde smartphone. Mensen controleren hun WhatsApp, voicemail, SMS-berichten enz., en meestal doen ze het meteen.
Vergeet niet, dat om uw marketing boodschap gelezen en opgevolgd te krijgen, u eerst moet zorgen dat deze opgemerkt moet worden. Geen enkele andere marketing tool heeft een “open-rate” zoals op de gemiddelde smartphone, volgens studies wordt bijvoorbeeld 98 % van de SMS-berichten geopend en gelezen.
En het zijn niet alleen tekstberichten waarop mobiele gebruikers letten. Mensen hebben de neiging om meer aandacht te besteden aan sociale media en e-mail en ze reageren directer via hun mobiele apparaten.

 

Enkele uitstekende manieren om te profiteren van Mobiele Marketing…
Als ondernemer kunt u mobiele marketing gebruiken om de aandacht van potentiële klanten vast te leggen. Laten we zeggen dat u eigenaar van een restaurant bent en u wordt geconfronteerd met een tijd waarin het bedrijfsleven traag is, bijvoorbeeld een maandagavond in het begin van januari, wanneer de vakanties voorbij zijn.
Laten we ook zeggen dat u een lijst had opgebouwd van meer dan 500 telefoonnummers van vorige gasten. Die maandagmiddag, kon u een SMS-bericht sturen waarin een korting wordt aangeboden aan iedereen die die avond bij u komt eten .
Eventueel zou u ze een tekst kunnen sturen met een link naar uw mobiel geoptimaliseerde* website waar ze uw nieuwsbrief kunnen lezen of zich hierop kunnen abonneren.
Of u zou ze een link kunnen sturen waarmee ze uw zakelijke app kunnen downloaden.
Stel dat u een wijnwinkel runt. Een van de functies die u zou kunnen opnemen in uw app is een nieuwsbrief met ditmaal een verhaal over een bezoek aan een wijngaard. Of u kunt uw app instellen om een ​​bericht weer te geven zodat men zich aanmeld voor uw nieuwsbrief of aanbieding. Of u zouuw app kunnen gebruiken om verkeer naar uw website of naar uw mobiele e-commerce landingspagina te leiden, of andersom…
 

 

Wat u moet onthouden over Mobile Marketing bij consumenten…
Houd in gedachten dat wanneer mensen hun mobiele apparatuur gebruiken bijvoorbeeld tijdens het winkelen, ze vaak “on the go” zijn. Als het gaat om een leuke dag met vrienden, dan kunnen ze een Google-zoekopdracht naar een lokale lunchplek doen. Ze kunnen tijdens het winkelen m.b.v. de browser in hun smartphone zoeken naar een nieuwe lente garderobe, of misschien zijn ze op zoek naar een gespecialiseerde kledingwinkel.
In deze situaties willen ze een antwoord op een vraag, ze willen precies vinden wat ze zoeken, en ze willen het nu! Biedt u het aan, of laat u ze ergens anders naartoe gaan ?
Als uw mobiele website of landingspagina verwarrend, rommelig of langzaam is naar hun smaak, dan is de kans groot dat ze u in de steek laten en op zoek gaan naar een ander. Dus is het van cruciaal belang dat u uw berichten kort houdt, dat uw website “responsief” is (voor mobiele weergave is geoptimaliseerd), dat u voorkomt dat uw website grafische bestanden bevat die te groot zijn, en dat u zo veel mogelijk  de belangrijke informatie bovenin houdt.
Neem met uw smartphone een ​​kijkje op uw website. Zet uzelf in de schoenen van uw klant en stel uzelf de vraag: “Is dit makkelijk of moeilijk?” En vergeet niet wat ik eerder schreef: veel van uw mobiele prospects die op zoek zijn naar wat ze willen, zullen druk en afgeleid zijn. Als uw mobiele website moeite kost, dan zullen ze stoppen en ergens anders kijken.
Controleer de inhoud. Is het kort genoeg? Neem een ​​kijkje op uw bestemmingspagina’s (door bijv. in Google de betreffende zoekwoorden in te geven). Worden ze snel geladen? Zijn ze ontworpen op een eenvoudige, overzichtelijke manier? Zijn ze responsief en worden ze goed weergegeven op een smartphone, of moet de lezer vergroten en heen en weer scrollen om elke zin af te maken?
Op het gevaar af overbodig te klinken: als het oriënteren of kopen bij u veel moeite kost, dan zullen ze het niet doen. Dit geldt voor vrijwel al uw mobiele marketing inspanningen.

 

Mobiele marketing staat niet op zich…

Veel eigenaren en managers van MKB-bedrijven kijken naar een van de nieuwste populaire marketinginstrumenten en hopen daarmee al hun marketing ellende op te lossen. Ze vergeten soms dat succes in marketing meerdere gereedschappen vereist.
Maar als er meerdere marketing tools samen worden gebruikt in combinatie met een stevige marketing strategie, kunnen de resultaten krachtig zijn. Dus maak gebruik van Mobiele Marketing als een instrument in uw “marketing-mix”. Probeer het niet als een stand-alone oplossing in te zetten, dat is het zelden.
U zou de nieuwste marketing technologieën niet moeten omarmen alleen omdat het populair is of “cool” . Er zijn niet te verwaarlozen traditionele (offline) marketing tools die de tand des tijds hebben doorstaan ​​en nog steeds werken, ook al zijn ze niet meer “in stijl”.
Vergeet niet dat offline marketing zal slagen als onderdeel van een uitgebreidere campagne.  Hoe?
Hier zijn een paar mogelijkheden.
  • Laten we zeggen dat u een advertentie heeft lopen in een lokale (papieren) krant of magazine.
  • Een manier waarop u uw advertentie succesvoller kunt maken is door het opnemen van een bericht of aanbieding dat de lezers van de advertentie stimuleert om een tekstbericht naar u te sturen, waarna u de lezer weer kunt opnemen in uw mailinglijst.
  • Of u kunt een QR code opnemen in de advertentie met een oproep om deze te scannen, waarna de lezer informatie krijgt over speciale aanbiedingen die u heeft. Na het scannen leidt u hen door naar uw mobiel geoptimaliseerde landingspagina waar ze zich bijvoorbeeld kunnen aanmelden voor een speciaal “prive-evenement” waardoor u hen bindt aan uw bedrijf.
  • En natuurlijk vroeg u ze om hun e-mailadres toen ze aankwamen op uw bestemmingspagina. Nu dat hun e-mailadres onderdeel is geworden van uw lijst, kunt u e-mails met links naar uw mobiel geoptimaliseerde webpagina sturen, die weer een speciale aanbieding op uw nieuwste product of dienst heeft. De mogelijkheden hoe u offline marketing kunt gebruiken om uw mobiele marketing campagnes te verbeteren zijn talrijk…

 

Een laatste woord over Mobiele Landingspagina’s…

Landingspages zijn in veel situaties een belangrijk online marketing tool, en ze kunnen een cruciale rol spelen in uw
mobiele marketing campagnes. Bedrijven kunnen uitstekend gebruik maken van mobiele landingspagina’s voor beknopte informatie, route, aanmeldingen, webinar registraties , etc.
Maar, het ontwerp en de implementatie van een mobiele landing page kan erg lastig zijn. Een mobiele landingspagina is veel kleiner dan een pagina op een standaard PC.  Uw mobiele landingspagina’s moeten zo eenvoudig en basic zijn als u deze kunt maken zonder uw bezoekers te kwetsen in hun vermogen om converteren .

 

Brakkenstein kan u bij de meeste in dit artikel beschreven uitdagingen van dienst zijn. Vraag ons gerust naar onze visie waarna u kunt besluiten om van onze diensten gebruik te maken.
Brakkenstein BV, Michel Dechesne
IJsselstein 24 maart 2014

 

*Een mobiel geoptimaliseerde website is aangepast voor kleine schermen zoals van smartphones. Bijv. korte teksten en afbeeldingen welke snel laden. Aan een bestaande website wordt een pagina toegevoegd welke automatisch opent zodra de website met een smartphone wordt bezocht. Nieuwe websites worden direct hier op aangepast; deze zijn “responsive” voor mobiel en tablet-formaten.

в каком банке легко получить кредитную картумикрозайм на карту по всей россиикилиманджаро маршрут лемошо длина маршрутамаршруты подъема на килиманджаротуризм сафари танзании отзывыanniversary carucaturesкупить чугунную гусятницавьетнам тревел туркупить полотенцесушитель в москвеinvitation online makerпроверить сайт на индексацию
http://www.jpfchat.com/golden-cherry/сэндвич панели владивосток
roleta rusa

Related Posts