Viral marketing anno 2012

Viral marketing staat voor buzz marketing op internet. Hoewel het basisprincipe van buzz marketing, mond tot mond reclame, al heel oud is maken nieuwe media het makkelijker om een buzz te creëren. Mensen zijn met email, bloggen,  sms en chatten in staat om sneller en aan een grotere groep hun mening kenbaar te maken. De verspreiding vindt plaats als een virus.

 

Resultaten virale marketing

Wat werkt bij virale marketing? Uit de resultaten van een onderzoek onder marketeers blijkt dat vooral microsites (niet met eigen url) en videoclips goed werken.

Methode Goede
resultaten
Opvallende microsites 53%
Videoclips 47%
Online spelletjes, polls en quizzen 39%
Audiofragmenten 34%
Tell-a-friend 30%
E-cards 20%

Zie hier een aantal voorbeelden van afgelopen week:

 

Coca-Cola Security Cameras

http://youtu.be/auNSrt-QOhw

Pine-Sol® Pranked

http://youtu.be/ENygQpTMC7s

Supermoderne Mario Bros

http://youtu.be/szXaNVNMoVU

 

 танзани¤ парк нгоронгорозаповедники нгоронгоротанзани¤ кратере нгоронгоропутевка в африку цена сафари на 10 днейотдых в турции май 2015portuguese to spanish translationновые штрафы в украинефурнитура для посудыenglish to russian translation with pronunciationtranslate italy to englishотопление батареиоформление ванной комнаты

Related Posts